آشنایی با باطری سیلد

امروزه، خرید باطری سیلد(معروف به باطری بدون نیاز به نگهداری) رایج شده. اما برای بعضی، این پرسش پیش می آید، تفاوت باتری های امروزی بدون درپوش (سیلد) با سایر مدل‌های قدیمی (غیر سیلد) چیست؟ یا از خودتان بپرسید چرا نباید سراغ باتری ها قدیمی برویم؟ در ادامه این مطلب از وبسایت سعادت امداد، به ببرسی بیشتر این موضوع می پردازیم. تا پایان ما را همراهی بفرمایید.

ویژگی باطری سیلد

ابتدا باید بدانیم، باتری سیلد اسید در شرایط خشک فعالیت می کند. یعنی بدون یک قطره آب مقطر یا اسید فعال است. نام این مایع، به صورت تخصصی الکترولیت می باشد. در اصل، به خاطر تغییر در شیوه بسته‌بندی و شرایط فعالیت صفحات و الکترولیت، نیاز به حجم بالا الکترولیت برای ادامه فعالیت باطری نیست. طراحی منحصر به فرد این نوع باطری، موجب ماندن تمام مایع الکترولیت در محفظه مایع می گردد. به همین علت، سطح الکتولیت محیط داخل باطری، نیاز به بررسی ندارد. تمام خصوصیات ذکر شده، باعث شده تا نام باتری‌های سیلد را تحت عنوان بدون نیاز به نگهداری «Maintenance Free» یا به اختصار MF شناخته شود. بر خلاف باطری غیر سیلد، می توان این باطری را حتی به شکل زاویه دار نیز نصب کرد. از مهم ترین ویژگی ها این نوع باطری می توان به طول عمر بیشتر نسبت به سایر باطری ها اسیدی قدیم نیز اشاره کرد. باتری با کیفیت برای خودرو بسیار لازم است زیرا برق خودرو را تامین می کند.

انواع باطری سیلد

از نوع صفحات باطری، می توان به نوع آن باطری سیلد پی برد. در حال حاضر دو ماده مهم برای این صفحات استفاده می‌شوند. از سو دیگر، فناوری صفحات موجب تغییر در نوع باطری می شود. جنس صفحات ممکن است از نوع کلسیم یا سیلور کلسیم باشد. یا به صورت ترکیبی از کلسیم و نقره جایگزین آنتیموان باشد. تشخیص نوع باطری ها، فقط بر اساس دسته بندی انجام می شود. سعادت امداد با ارائه خدمات باطری ساز سیار ، به تعمیر و تعویض باطری شما نیز می پردازد

تعمیر باطری سیلد اسید

یکی از اساسی ترین موارد در هنگام تعمیر و نگهداری، مفهوم اصلی عبارت MF یا بدون نیاز به نگهداری می باشد.

برای درک بیشتر تعمیر باطری سیلد، با مقالات بعدی از وبسایت سعادت امداد همراه باشید.