سوخت خودرو و انواع آن

طی سالیان طولانی، بعد از استفاده انسان از خودرو، مواد مختلفی به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از این مواد بعد از مدتی کارایی خود را از دست دادند. اما برخی دیگر، چنان متداول شدند  که هنوز مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله از وبسایت سعادت امداد، به بررسی و مقایسه انواع سوخت رایج خودروها می پردازیم.

توضیحات تکمیلی

به دو صورت احتراق در موتور خودروها شکل می گیرد. احتراق داخلی و احتراق خارجی. همه موتورها احتراقی چه از نوع خارجی و چه از نوع داخلی، برای حرکت کردن به ماده سوختی نیاز دارد. میزان تولید آلاینده به نوع سوخت به کار رفته در ماشین بستگی دارد. جالب است بدانید، میزان بازده خودرو هم به همین سوخت خودرو بستگی دارد. باید بتوانید، بهترین سوخت را برای خودرو، به درستی تشخیص دهید. به این ترتیب از پرداخت هزینه ها گزاف برای خودرو جلوگیری می شود. زیرا استهلاک خودرو کاهش می یابد. سوخت رایج خودروها، بنزین و گازوئیل می باشد. به همین دلیل در اکثر کتب و مقالات، این دو سوخت را جزء سوخت ها اصلی و بقیه سوخت‌ها را، به عنوان سوخت جایگزین خودرو معرفی می کنند. ما در سعادت امداد با ارائه خدمات سوخت رسانی در محل ، سوخت مورد نیاز شما را به صورت سیار تامین می کنیم

با بنزین بیشتر آشنا شوید

بنزین، سوخت مورد استفاده در خودروهایی با سیکل اتو می باشد. این سوخت، ترکیبی از هیدرو کربن ها گوناگون می باشد. بنزین باید در حالت ایده آل بسوزد. اگر ایده آل نسوزد، آلاینده ها بسیار سنگینی را وارد هوا می کند. سوخت باید بسیار با کیفیت باشد تا خاصیت ضربه زنی نداشته باشد. در ایران، اغلب بنزین ها عرضه شده در جایگاه ها سوخت، معمولی هستند. البته در برخی جایگاه ها، بنزین سوپر هم عرضه می شود. برخلاف بسیاری از کشورها، عدد درجه اکتان بنزین، فارغ از معمولی بودن و یا سوپر بودن، روی پمپ درج نمی شود. امداد خودرو سعادت امداد سوخت رسانی در هر محلی از تهران را برای شما مهیا می کند.

درباره گازوییل بدانید

گازوئیل از جمله سوخت‌های خودرو است. این سوخت، از بنزین ارزان‌تر است. در موتورهای داخلی، با سیکل فشار ثابت یا دیزل استفاده می شود.

معرفی سوخت مایع نفتیLPG

به علت متحمل شدن هزینه زیاد تولید بنزین و گازوئیل، گرایش بهسوخت هایی غر از بنزین و گازوئیل زیاد می باشد.LPG یکی از سوخت‌های  خودرو جایگزین شده می باشد.این گاز به طور عمده از بوتان و پروپان تشکیل شده است. به صورت تقطیری و به هنگام تولید و پالایش نفت خام و عملیات پتروشیمی تولید می گردد.