سوزن انژکتور دیزل چیست؟

در سیستم های دیزلی، مهم ترین قسمت پمپ گاز یا پمپ انژکتور را سوزن انژکتور تشکیل می دهد. در این نوع پمپ ، محفظه احتراقی تعبیه شده است. وظیفه محفظه احتراق پودر کردن سوخت یا گاز بوسیله سیلندرها و سوزن های انژکتور سوخت یا گازوئیل است. بعد از انجام این مراحل اشتعال صورت می گیرد. پس از آن موتور شروع به حرکت می کند. ازاین جهت سوزن های انژکتور نقش تاثیر بسیار جدی  را در سیستم های دیزلی بازی می کنند .در ادامه این مطلب از سایت سعادت امداد، به بررسی این موضوع می پردازیم.

ویکرز در استفاده از موتور های دیزلی پیشگام بود. موتورهای ویکرز با این طراحی سیستم، اولین بار در سال 1916 در زیردریایی های کلاس G مورد استفاده قرار گرفتند. میزان کارکرد موتورهای دیزلی شدیدا از طراحی سیستم انژکتور آن ها الگو می گیرد. دراصل، مهمترین پیشرفت های حاصل شده در موتورهای دیزلی، مستقیماً ناشی از برترین طراحی سیستم سوخت بود.

نحوه عملکرد سوزن های انژکتور دیزل

زمانیکه فشار تزریق 30000 psi شد، به کمک سورن های انژکتور تشخیص داده می شود. سیستم پمپ گازوئیل یا انژکتور، سوخت را به نحوی آماده استفاده برای موتور می کند. همان فشار 3000 باعث باز شدن دریچه های انژکتور می شود. سوخت رسانی جریان می یابد. شروع این جریان از محفظه احتراقی موتور است. سوخت از منفذ های کوچکی عبور می کند و باعث می شود سوخت به ذرات کوچکتری تبدیل شود. سوخت به این شکل بسیارآسان می سوزد. بعد از اتمام این فرآیند ( نازل زمان) فشار را قطع می کند. پس از بالا آمدن فشار، مجددا سوپاپ ها باز می شوند تا سوخت رها شود.

انواع سوزن انژکتور

سوزن های انژکتوری در سیستم های دیزلیبه نوع و مدل خاص دستگاه بستگی دارند. جهت اطمینان از عملکرد دستگاه خود، بهتر است  از عملکرد سورن انژکتور خود اطمینان حاصل کنید. با نصب سوزن انژکتور باکیفیت برای دستگاه شما،تضمین کارکرد عالی و بدون ایراد وجود دارد. ولی این راهم در مد نظر قرار دهید، اگر از سوزن انژکتور کم کیفیت استفاده کنید، به خودرو خود آسیب جدی وارد کرده اید. برای اطمینان از این موضوع حتما با  مکانیک سیار مجرب مجموعه سعادت امداد مشورت کنید.

 

برای مطالعه درمورد خودروهای هیبریدی بر روی آن کلیک کنید.