یدک کش با بکسل

یکی از اتفاقات رایج هنگام رانندگی، خاموش شدن ناگهانی خودرو هنگام رانندگی است. اما دردسر آنجایی آغاز می شود که خوردو اتوماتیک باشد. اگر خودرو دنده ای باشد، می توان با شگردهایی آن را جابجا کرد. اما به هیچ عنوان خودرو های اتوماتیک را نمی توان تکان داد. در چنین شرایطی تنها با کمک یک یدک کش و عمل باتری به باتری قادر خواهید بود خودرو را تکان دهید. در این مقاله از مجموعه تعمیرگاهی سعادت امداد به موضوع یدک کش با بکسل می پردازیم.

 

اقدامات حین بکس کردن

بکسل کردن شامل مجموعه‌ای از اقدامات به منظور حرکت خودرو به یک مکان مشخص با استفاده از یک ماشین شخص ثالث می شود.  بکسل کردن می‌تواند توسط یک کامیون دوار، یدک کش و یا یک وسیله نقلیه دیگر انجام شود. وسایل مورد نیاز بکسل کردن عبارتند از: سیم بکسل، طناب و……. تفاوت هایی در بکسل کردن خودرو دنده‌ای و اتوماتیک وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. برای همه ما پیش آمده است که خودرو ما به دلیل تصادف یا استارت نخوردن و یا خاموش شدن ناگهانی قادر به حرکت نباشد در چنین شرایطی می توانید از خدمات یدک کش خودرو در تهران سعادت امداد نیز استفاده کنید.

 

زمان مناسب بکسل خودرو

دلایل عمده ای وجود دارد که خودرو را نیازمند بکسل کردن می کند. پاره شدن تسمه تایمینگ، خراب شدن سیستم برقی خودرو، شکستن پلوس چرخ‌ها، خرابی موتور و… . ولی به طور کلی، اگر هر زمان استارت زدید و خودرو روشن نشد، خودرو شما نیاز به بکسل کردن دارد.

 

بکسل کردن خودرو اتوماتیک صورتی که مجبور شدید خودرو را بدون بالا آوردن چرخ های جلو تکان دهید، دقت کنید که خودرو خلاص و موتور آن نیز روشن باشد؛ در صورت  خاموش بودن موتور خودرو، چرخش روغن در گیربکس متوقف شده و موجب وارد شدن خسارت بالایی به آن خواهد شد.با کمک گرفتن از وسایل تخصصی بالا آوردن خودرو، سعی کنید دو چرخ جلو را به بالا بیاورید.

روش خلاص کردن گیربکس خودروهای اتوماتیک با خودروهای دنده ای متفاوت است.

به یاد داشته باشید که خودرو اتوماتیک را با هل دادن روشن نکنید. باید از باتری فول شارژ یا عمل باتری به باتری کردن کمک بگیرید.

نکات ایمنی بکسل کردن

مسیر خلوت را انتخاب کنید.

زمانیکه خودرو در سراشیبی قرار گرفت یا راننده یدک کش سرعت خود را کاهش داد، ترمز را به آرامی فشار دهید تا با یدک کش برخورد نکنید.

از محل نصب اتصالات اطمینان حاصل کنید.

همچنین هنگام  نصب اتصالات می‌توانید ترمز خودرو را به آرامی فشاردهید تا خودرویتان حرکت اضافی نکند.

پیش از بکسل کردن، حتما سیستم فرمان خودرو را بررسی نمایید.

شما می توانید در همین سایت سعادت امداد ، مقاله ای با نام یدک کش چیست ؟ اطلاعات زیادی کسب کنید