آشنایی با خودرو هیبریدی

با توجه به افزایش گرما هوا و آلودگی و افزایش استفاده مردم از خودرو، لزوم جایگزینی خودرو های بنزینی و گازوئیلی با خودرو های هیبریدی به شدت حس می شود. خودروی هیبریدی شامل هر دو نوع موتور بنزینی و الکتریکی است. در اصل، تنها یک پیشرانه نیست که موتور خودرو را به پیش می برد. خود واژه هیبرید به معنی مرکب یا ترکیب دو جز متفاوت می باشد. در خودرو هیبریدی، موتور بنزینی یا سیستم دیزلی، اغلب ابعاد کوچکتری دارد. بدین معناست که این نوع اتومبیل برای حرکت، به سوخت کمتری احتیاج دارد. همچنین سبکتر نیز هستند. در این مقاله از وبسایت سعادت امداد، به توضیح این مطلب می پردازیم.

نکات جزئی تر

فقط برای حرکت در سربالایی ها و یا برای شتاب گرفتن بیشتر، از موتور بنزینی در خودروها هیبریدی استفاده می شود. اما بعضی از مردم، خودروی هیبریدی را با خودروی برقی اشتباه می گیرند و به غلط تصور می کنند که هر دو نوع خودرو، یک عملکرد واحد دارند. در حالیکه، در خودروهای برقی صرفاً موتورهای الکتریکی جاسازی شده اند و از آنها برای به حرکت آوردن خودرو استفده می شود. اما در خودرو هیبریدی به صورت مکمل از هر دو نوع موتور الکتریکی و بنزینی استفاده می شود. این خودروها از لحاظ کارکرد و دقیقا بین خودروها موتور بنزینی و موتور الکتریکی قرار دارند. به همین جهت، خودرو ها را خودرو سبز می نامند.

اجزا ماشین هیبریدی

      • باک بنزینی

      • موتور بنزینی

      • ژنراتور

      • باتری

    • موتور الکتریکی

بخش ها مختلف خودرو هیبریدی

پلاگین هیبریدی: به کمک این قطعه کاملا مجزا و اختصاصی، از طریق سوکت ها ویژه، شارژ خود را به دست می آورد. جزء بهترین خودروهای هیبریدی در دنیا می باشد. بسیاری از مردم دنیا بین انواع مدل ها خودرو هیبریدی، این نوع را مورد پسند می دانند. زیرا نسبت به سه نوع دیگر دارای مزایای بیشتری می باشند.

هیبریدی سری: این خودرو ها بسیار هوشمندانه، مصرف انرژی خود را ارزیابی می کنند. به همین دلیل، از نوع های دیگر میزان آلایندگی کمتری دارند. تنها در صورت اتمام شارژ، از موتور احتراقی یا بنزینی استفاده می کنند. یکی از عیوب این مدل از خودرو های هیبریدی، بزرگ بودن باتری آنها نسبت به سایر مدل ها می باشد. امداد خودرو سعادت امداد به صورت سیار و شبانه روزی آماده ارائه خدمات مانند باطری ساز سیار، پنچرگیری سیار در تهران، یدک کش خودرو در تهران، سوخت رسانی در محل و حمل خودرو مکانیزه می باشد

آشنایی با خودرو هیبرید تمام نشده. اگر هنوز به آگاهی و دانش بیشتری در این باره نیازمندید، مقالات بعدی از وبسایت سعادت امداد را از دست ندهید.