جوش آوردن خودرو

با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما، ممکن است با پدیده جوش آوردن موتور زیاد روبرو شوید. در این مقاله از مجموعه تعمیرگاهی سعادت امداد،  به توضیح موضوع جوش آوردن خودرو می پردازیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تعریف جوش آوردن موتور خودرو

ماشین‌هایی که در داخل ایران تولید می شوند، همچنین بعضی از خودرو‌های چینی در فصل گرم سال زیاد با پدیده جوش آوردن مواجه می شوند. البته این مشکل تا حد زیادی برای خودرو های مدل پایین پیش می آید.حتماً تابه حال شاهد این اتفاق بوده‌اید از قسمت زیرین کاپوت آب خارج می شود. در چنین وضعیتی، باید ماشین را متوقف کنید. پیش از انجام هرگونه اقدامی، بهتر است علت جوش اوردن خودرو را متوجه شوید. در ادامه با چند مورد از دلایل آن آشنا می‌شویم. علل مختلفی در جوش آوردن موتور ماشین موثر است. هرگاه در سیستم خنک کننده موتور دچار اشکالی گردد و انتقال گرما صورت نگیرد، آب درون رادیات ماشین جوش می آید، عملکرد ماشین با مشکل روبرو می‌شود. مسئله بسیار مهم در چنین شرایطی اقدام به موقع است. نوع رفتار شما هنگام به جوش آوردن ماشین بسیار موثر می باشد. چون می تواند از خسارات جبران ناپذیر بعدی جلوگیری کند. اگر خودرو شما در هر نقطه ای از تهران جوش آورد و یا خراب شد می توانید از خدمات مکانیک سیار سعادت امداد بهرمند شوید

علل جوش آوردن موتور

مایع خنک کننده مناسب: آب رادیات اساسی ترین جزء در جوش آوردن ماشین بوده. مایعی که برای خنک کردن موتور استفاده می‌شود باید بدون عیب باشد. حجم آب تاثیر بسزایی در جوش نیاوردن یا آوردن رادیات دارد. توصیه شده است از مایعی با جنس مرغوب استفاده کنید. بهتر است کل آب را تخلیه کرده و مجدداً آن را پر کنید.

نشتی در سیستم: سیستم خنک کننده موتور ساختار نسبتا پیچیده ای دارد. اجزای مختلفی آن ممکن است در گذر زمان دچار فرسودگی یا نشتی شوند. نشتی گاه مربوط به رادیات بوده و گاهی فرسودگی لوله ها موجب نشتی می شود.

گرفتگی مسیر حرکت آب: وجود ذرات ریز گرد و غبار در مسیر جریان آب، باعث گرفتگی شده و آب با سرعت نمی تواند حرکت کند. در نتیجه ماشین جوش می اورد.

راهکار مناسب

خاموش کردن ماشین

ریختن آب روی بدنه رادیات

پر کردن رادیات

قرار دادن ماشین در مسیر مستقیم

امیدوار هستم در فصل گرم تابستان با رعایت کردن نکات بالا، از جوش اوردن موتور خودرو جلوگیری کنید.