ویژگی تعمیرگاه عالی

حتما تا به حال، برای تعمیر خودرو خود به تعمیرگاه سر زدید. در بدو ورود به بعضی از تعمیرگاه ها، احساس خوبی به افراد دست نمی دهد. این موضوع دلایل متفاوتی دارد. از جمله، کثیفی بیش از حد یا به هم ریختگی، کوچک بودن تعمیرگاه و ناکافی بودن فضا برای عبور افراد بین ماشین ها، کمبود وسیله و ایزار کار مناسب و……. در ادامه این مقاله از مجموعه سعادت امداد، به بررسی ویژگی ها تعمیرگاه خوب می پردازیم. شما می توانید برای تعمیر خودرو خود از خدمات مکانیک سیار سعادت امداد استفاده کنید.

 

جانمایی مناسب تعمیرگاه

جانمایی صحیح وسایل و ابزار ها، یکی از اصلی ترین موارد در بهبود عملکرد اعضا و باعث انتقال انرژی مثبت  و آرامش بین افراد می باشد.

طبق تحقیقات انجام شده، فضای مناسب برای هر مکان پارک خودرو در تعمیرگاه ها ۳,۷۰×۷,۲۰ m  می باشد. و فاصله  مناسب تا وسیله نقلیه بعدی ۱,۸۰ m  است. فاصله تا میز کار ۱,۵۰ m و حداکثر ارتفاع برای جانمایی وسایل در ارتفاع  ۱,۹۰ m  است. این جایگاه برای تنظیم روغن موتور و غیره استفاده می شود  در نظر گرفتن این ابعاد، به فضاسازی هرچه بهتر تعمیرگاه، کمک می کند. در سعادت امداد به یک شرح یک مقاله در مورد ویژگی مکانیک سیار ماهر پرداخته ایم

 

استاندارد میز کار

حدلقل عرض میزکار، 80 سانتی متر می باشد. جهت افزایش بازده کاری، بهتر است میز کار، در فضایی با روشنایی طبیعی، مانند کنار پنجره قرار گیرد و به فضا بیرون، چشم اندازی زیبا داشته باشد.

باید یک صندلی در کنار میز کار برای نشستن گذاشته شود. همچنین از نظر تنظیم ارتفاع، راحت باشد. به آسانی تنظیم شود. بدین ترتیب می توان، متناسب با قد شخص، ارتفاع میز کار را تنظیم کرد.

 

ابزار کار

برای تعمیر یک وسیله نقلیه به ابزاری از قبیل آچار، پمپ باد، دستگاه عیب یاب و … نیاز است.

جای قرار گیری این ابزار باید به گونه ای باشد که تعمیر کار در کمترین فاصله و با صرف کم ترین انرژی به این قبیل لوازم دسترسی داشته باشد.

  استفاده از لامپ های ۴۰ تا ۱۵۰ لوکس در چاله سرویس

لامپ مورد استفاده در وسط سالن نباید بیش تر از نور اصلی سالن باشد

از لامپ مخصوص برای میز کار استفاده نکنید.

اگر خودرو شما